Szanowni Państwo!

 W okresie zawieszenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych uczniowie  Szkoły Podstawowej nr 3 w Olszynie przy wykorzystaniu dziennika elektronicznego będą mogli realizować zajęcia dydaktyczne w formie nauczania zdalnego.

Zadania dla uczniów do samodzielnego wykonania będą przesyłane przez dziennik elektroniczny Vulcan – zakładka Zadania domowe.

Sposób wykonania zadań, termin i sposób przesłania ukończonych prac oraz adres mailowy, na który należy wysłać wykonane ćwiczenia, będą wskazane przez wychowawcę klasy
oraz nauczyciela danego przedmiotu. Od 23.03.2020 roku zdalne nauczanie będzie się odbywało od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 13.00 zgodnie z planem lekcji przedstawionym w dzienniku elektronicznym. W tym czasie nauczyciele będą pracować z uczniami pod adresem e-mailowym wskazanym w dzienniku elektronicznym przez wychowawcę klasy.
Uczniowie, którzy objęci są różnymi formami pomocy psychologiczno – pedagogicznej,
pod adresem e-mailowym wskazanym przez wychowawcę klasy, otrzymają materiały zajęć zdalnych, np. terapii pedagogicznej, rewalidacyjnych itp. dostosowane do ich indywidualnych potrzeb i możliwości. Także rodzice – na wskazany przez wychowawcę adres e-mailowy pedagoga- będą mogli skorzystać na bieżąco z porad, konsultacji pedagoga szkolnego, psychologa, nauczyciela- terapeuty oraz logopedy.

Zwracamy się z prośbą o systematyczne przeglądanie wiadomości wysyłanych za pośrednictwem dziennika elektronicznego i przekazywanie dzieciom zadań do wykonania.

Szanowni Państwo zachęcajcie swoje dziecko do samodzielnej nauki, w czasie gdy nie będzie lekcji w szkole. Prosimy również o nadzór nad wykonywaniem zadań przez dzieci
oraz o bieżące współdziałanie z wychowawcą lub nauczycielami.

 Drogi Uczniu!

Twoi nauczyciele proponują Ci nową formę pracy – zdalne nauczanie.
Z wychowawcą i nauczycielami komunikuj się poprzez dziennik elektroniczny i za pomocą poczty elektronicznej na wskazany  przez nich adres .
Pamiętaj: 
 
1. Każdego dnia poświęć od 4 do 5 godzin na naukę przedmiotu, który masz w planie lekcji danego dnia.
2. Wykonuj zadania, które dostajesz od nauczycieli w tym samym dniu, a zadane prace, ćwiczenia, zadania przesyłaj na pocztę elektroniczną zgodnie z poleceniem nauczyciela przedmiotu.
3. Przypominamy również o pakiecie materiałów dla uczniów klas 8, które przygotowała Centralna Komisja Egzaminacyjna. Codziennie o 9:00 nowe zadania z polskiego, matematyki i angielskiego, o 15:00 – rozwiązania! Zapraszamy  na stronę www.cke.gov.pl
4. Dobrze wykorzystaj ten czas zdalnej nauki.
5. Popołudnie i wieczór wykorzystaj na realizację swoich zainteresowań, na które zwykle brakowało Ci czasu.

Masz pytania, pisz do swojego nauczyciela, wyjaśni CI, pomoże. Nie wiesz jak wykonać polecenie, zapytaj się. Nie masz czasowo dostępu do Internetu czy komputera, weź podręcznik, ćwiczenie i w wolnym czasie porozwiązuj przykłady, ćwiczenia, z lekcji,
które już były.

Rodzicu i uczniu,
aby zdalna nauka była ciekawa skorzystaj z zasobów różnych serwisów:
 – www.gov.pl, gdzie nauczyciele znajdują propozycje dla uczniów wszystkich klas, zgodne z aktualną podstawą programową; 
www.epodreczniki.pl  – platforma do zdalnej nauki. Platforma umożliwia tworzenie, współtworzenie nowych treści i dzielenie się nimi z uczniami, tworzenie testów sprawdzających. Daje również możliwość śledzenia postępów uczniów, a nawet indywidualizację pracy z uczniem;
www.lektury.gov.pl  to portal internetowy, na którym dostępna jest większość lektur szkolnych znajdujących się w domenie publicznej;
www.scholaris.pl – to portal wiedzy dla nauczycieli;
www.eduelo.pl –  to nowoczesne narzędzie edukacyjne, zaprojektowane tak, aby nauka była wciągającą grą, polegającą na pokonywaniu wyzwań i zdobywaniu nagród. Eduelo to nauka taka, jakiej oczekuje pokolenie „zawsze online”;
www.squla.pl – połączenie nauki przez zabwę;
www.blogger.com – część nauczycieli prowadzi swojego bloga;
www.ninateka.pl – to serwis, na którym znajdują się filmy dokumentalne, fabularne, reportaże, animacje, filmy eksperymentalne, zapisy spektakli teatralnych i operowych, rejestracje koncertów, relacje dokumentujące życie kulturalne i społeczne oraz audycje radiowe. 
www.muzykotekaszkolna.pl – to nowoczesne narzędzie wspomagające tradycyjną edukację muzyczną, które aktywizuje i stymuluje zainteresowanie muzyką.
www.edukator.pl – to nowoczesny serwis edukacyjny, dzięki któremu nauczyciele mają dostęp do własnego wirtualnego dysku, który pozwala gromadzić i porządkować cyfrowe materiały dowolnego formatu, a przede wszystkim w łatwy i intuicyjny sposób tworzyć własne treści, komunikować się z innymi i publikować najlepsze dzieła.
– Pistacja.tv- wideolekcje z matematyki; 
www.edulab.pcss.pl – narzędzia umożliwiające pracę online;
– aplikacje: PixBlocks, Quizizz, Kahoot;
Dla najmłodszych uczniów:
www.pisupisu.pl
www.dyktanda.net
www.czasdzieci.pl
www.zamiastkserowki.pl
www.mojedziecikreatywnie.pl
www.miniminiplus.pl
www.bystredziecko.pl

Kanały edukacyjne na YouTube dla młodszych dzieci :
-Nutkosfera,
-KIDS TV,
-Dziecięce Przeboje,
-MiniVevo,
-Lili i Plaf,
-Disney Junior Polska,
-Mini mini,
-Myszka w paski,
-Dzielny lew Eryk,
– Było sobie życie
-Tosia i Tymek po polsku,
– UBU,
-Czy wiesz jak?
-Wędrowki Skrzata Borówki,
-dzieci TVP,
– Jedynkowe Przedszkole.
GANG SŁODZIAKÓW- MAGICZNY PORTAL
Ćwicz z Kubusiem

Jednocześnie zachęcamy uczniów do korzystania z innych wirtualnych stron:

  1. Matematyczne ZOO – nauka matematyki
  2. W-F online – ćwicz w domu
  3. Wordwall – ćwiczenia interaktywne
  4. SQULA.pl – gry i quizy ze wszystkich przedmiotów szkolnych
  5. Zdalne Lekcje
  6. Lektury szkolne
  7. FB – Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy
  8. Muzeum II Wojny Światowej
  9. Zwiedzanie Muzeum Powstania Warszawskiego (na żywo)
  10. Portal edukacyjny Instytutu Pamięci Narodowej
  11. IPN Przystanek historia
  12. Ninateka – filmy dokumentalne, fabularne, reportaże, animacje, filmy eksperymentalne, zapisy spektakli teatralnych i operowych, rejestracje koncertów, relacje dokumentujące życie kulturalne i społeczne oraz audycje radiowe
  13. Muzykoteka Szkolna
  14. Polskie Radio Dzieciom

Przeczytano 782 razy