Projekt dofinansowany przez Fundację BGK w programie „ Na Dobry Początek! ” – edycja XVI
W kwietniu 2023 roku złożyliśmy wniosek na dofinansowanie szkolnego projektu pt.: „ SensoTrójka”: wspieranie rozwoju uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 im. T. Kościuszki w Olszynie”. Decyzją Zarządu Fundacji BGK przyznano szkole dofinansowanie na realizację naszego projektu w kwocie 19 210 zł. Głównym celem projektu jest wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci. Przy realizacji zajęć o charakterze dydaktyczno-wychowawczym wykorzystujemy nowatorskie metody pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, które wpływają głównie na:
- interakcję między dziećmi,
- rozwijanie umiejętności komunikacji i współpracy w grupie,
- kreatywność,
- rozwój zdolności manualnych oraz aktywność ruchową,
- rozwój dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (np. zajęcia z logopedą, pedagogiem specjalnym, zajęcia terapeutyczne).
Środki finansowe w formie grantu na zakup pomocy dydaktycznych i szkoleń dla nauczycieli SP nr 3 w Olszynie przekazane przez Fundację BGK:
- Zestaw pomocy do zajęć logopedycznych i terapii ręki – 600 zł
- Naturalna ścieżka sensoryczna – ścieżka zmysłów – 3 500 zł
- Hotel dla owadów – 200 zł
- Ławostół z grą edukacyjną – 3 100 zł (Zdj. 2)
- Tablica edukacyjna – 2 500 zł
- Zestaw sprzętu do prowadzenia zajęć integracji sensorycznej – 7 000 zł (Zdj. 1)
- Szkolenia dla nauczycieli w kwocie 2 310 zł.
Planowane działania w ramach wkładu własnego pozafinansowego szkoły:
-
Diagnoza:
a. nauczyciele przeprowadzają diagnozę wśród dzieci w celu ich zakwalifikowania na zajęcia – 5 h ( B. Kreft, A.Duchaniuk, M. Trzaskacz, N. Dzioba, J. Jasińska)ogólna liczba dzieci uczestniczących w projekcie: 76, w tym z rodzin o niskim statusie społeczno – ekonomicznym: 30.
-
Zajęcia terapeutyczne dla dzieci – łącznie 219 godzin ( 17 tygodni ) – wartość wkładu własnego: 8 000 zł
a. zajęcia edukacyjno – terapeutyczne z IS – klasa IA, IB, II, III – co drugi tydzień 1 godzina ( łącznie 34h) – prowadzący wychowawcy klas I – III. b. zajęcia z terapii ręki w oddziale przedszkolnym 1h/tyg. ( łącznie 20h) – prowadzący B. Kreft. c. zajęcia logopedyczne – w oddziale przedszkolnym 1h/tyg. ( łącznie 20h) + uczniowie klas IA, IB – prowadząca A.Duchaniuk – 1h/ tyg. (łącznie 17h). d. zajęcia sensoryczne – koło plastyczne – uczniowie klas 0 – III – 1h/ tyg. -prowadzący N. Kurczewska ( łącznie 17h). e. zajęcia sensoryczno – artystyczne w ramach lekcji plastyki: „ Brudne piątki” – uczniowie klas I – III – 1h/ miesiąc – prowadzący wychowawcy klas ( łącznie 68h) f. zajęcia sensoryczne na wychowaniu fizycznym – uczniowie klas I – III – 1h/ na 2 miesiące – prowadzący wychowawcy klas ( łącznie 34h). g. Spacer sensoryczny – szukamy pór roku i doświadczamy zmysłami – uczniowie klas 0- III – prowadzący wychowawcy (łącznie 9 h).
- Warsztaty dla rodziców: Jak wykorzystać wyposażenie domowe do zajęć sensorycznych w domu? – 3h – wartość wkładu własnego: 700zł
- Wstępne przygotowanie przyszkolnego ogrodu ( donice, nasadzenia) – wartość wkładu własnego: 3 000 zł.
- Opracowanie i publikacja materiałów edukacyjnych i promocyjnych dla rodziców i nauczycieli – wartość wkładu własnego: 1 500 zł.
Łączna wartość projektu: 32 410 zł.
Opracowała: mgr Alina Męczywór – dyrektor Szkoły Podstawowej nr 3 im. T. Kościuszki w Olszynie
Zajęcia sensoplastyczne:
- kartki dla babci i dziadka malowane palcami
- wyrabianie sztucznego śniegu i tworzenie zimowych kompozycji. Badanie jego struktury, zapachu, koloru (praca ze zmysłami)